Депутати Павлоградської міськради не змогли скасувати січневе рішення виконавчого органу про підвищення тарифів на проїзд у міських маршрутках. У вівторок, 14 лютого, під час пленарного голосування лише 7 народних обранців з 26 присутніх підтримали відповідний проект. Втім, крапки у вирішенні "тарифного" питання це не поставило.

 

Авторами проекту наприкінці січня виступили фракції партій "Укроп" та "Самопоміч", котрі у Павлоградській міськраді займають чверть депутатських місць. Згідно запропонованого ними документу, міська рада має скасувати рішення її виконавчого органу від 25 січня щодо затвердження нових тарифів на проїзд у громадському транспорті міста. Голосування за проект проходило на фоні стихійного пікету кількох десятків павлоградців під стінами міськради. Мітингувальники вимагали від депутатів повернути тарифи, що діяли до 1 лютого. Частина містян зайшла до зали засідань.

unnamed

 

Перевізники готові поступитись 50-ма копійками

 

Перед тим, як ставити проект на голосування, мер Анатолій Вершина вкотре нагадав присутнім про алгоритм перегляду вартості проїзду в міських маршрутках. За його словами, процедура ця була повністю дотримана, а економічна обгрунтованість нових тарифів перевірена кількома інстанціями. "Я розумію, що для людей це дорого, але перевізники теж не можуть працювати собі в збиток. Якщо депутати хочуть здешевити тарифи, хай приймають рішення про компенсацію перевізникам частини вартості проїзду з міського бюджету", - сказав мер.

 

За словами А. Вершини, аби зняти напругу, владі й перевізникам вдалося домовитись про зниження вже нових тарифів на 50 копійок. "Це рішення має задовольнити і пасажирів, і перевізників. Тож давайте не грати в політику", - закликав він депутатів. У відповідь депутат від фракції партії "Самопоміч" Ігор Зінько зазначив, що підготовлений проект – це ніяка не політика. Він і його колеги з "Укропу", переконані, що встановлені з 1 лютого розцінки на пассажирські перевезення насправді не є економічно обгрунтованими і зависокі для містян. Ініціатори проекту також вважають, що виконком порушив Закон України "Про доступ до публічної інформації", не витримавши термінів розгляду питання тарифів. Представники юридичного відділу міськвиконкому одразу ж відповіли депутату, що рішення про тарифи приймалося з дотриманням усіх норм чинного законодавства. Тож міськрада не має права скасовувати це рішення.

 

Лише сім голосів "За"

 

Дискусія навоколо "тарифного питання" тривала близько двох годин. "Незважаючи на те, яке рішення зараз приймуть депутати, я запрошую вас після нашого засідання обговорити ще раз питання тарифів разом із перевізниками", - звернувся Анатолій Вершина до присутніх мешканців міста. Також він анонсував на 15 лютого засідання міськвиконкому щодо цього ж таки питання.

 

За проект про скасування виконкомівського рішення про погодження нових тарифів міськраді довелося голосувати двіччі. Обидва рази лічильна комісія нарахувала у залі лише 7 голосів підтримки ("За" голосували ініціатори проекту – "Укроп" та "Самопоміч", представники "Відродження"), 1 депутат (Руслан Соловйов, фракція "Опозиційний блок") був проти, інші обранці (журналіст помітив серед них багатьох "опозиціонерів, мера та секретаря міськради) утримались. До речі, цього дня на пленарне засідання зареєструвалося 26 депутатів, тож проект "Укропа" й "Самопомічі" не пройшов.

ншенгш

 

Нагадаємо, з 1 лютого у Павлограді вартість проїзду в міських автобусах зросла з 3,50-4,50 грн. до 5,00-6,00 грн. в залежності від протяжності маршруту. Рішення "Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі", згідно з яким відбулося подорожчання, міськвиконком прийняв 25 січня. Нині перевезенням пасажирів у Павлограді займаються ТОВ "Павлоградське АТП", ТОВ "Автодрайв", ТОВ АТП "Кортеж", ТОВ АТП "Совтур" і ПП Скоріченко О.В.

 

До речі, тижнем раніше, під час спільного засідання депутатських комісій, народні обранці теж гаряче дискутували між собою і з перевізниками на тему нових тарифів. Депутати доводили, що ці тарифи завищені, що насправді немає адекватного контролю за рухом грошей – від пасажирів до каси автотранспортних підприємств, що чимало коштів залишаються в тіні, що якість перевезень геть ніяка. Перевізники запевняли, що зростання тарифів зумовлена виключно економічними причинами – подорожчанням палива, запчастин, мінімальної зарплатні, тощо.

 

Обранці вимагали від перевізників бодай трохи знизити вже встановлені розцінки, погрожували, що у разі відмови вони, депутати, ініціюватимуть новий конкурс на пасажирські перевезення. Зрештою, перевізники заявили, що готові ввести систему місячних проїзних квитків (за 15-25% знижкою в оплаті з розрахунку за дві поїздки). На думку бізнесменів, це дозволило б постійним пасажирам економити кошти на поїздках в міських автобусах. "Практично ми за допомогою цих знижок дозволимо пасажирам їздити за старими тарифами в 4.50 грн.", - сказав директор АТП Олександр Безкровний. Однак про здешевлення разових тарифів сторони того дня, 8 лютого, так і не домовились.

 

Павлоград маршрутки